-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42091 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:32

ابو قتاده حارث بن ربعي بعد از رحلت پيامبر چه راهي را برگزيد؟
ابوقتاده پس از رحلت پيامبر اسلام (ص) از روش راستين پيامبر پيروي كرد و از مسير حق منحرف نشد.
او ميدانست محور اصلي حكومت و رهبري اسلامي كجاست و چه كسي شايستگي رهبري جامعة اسلامي را دارد؟ آري او يك شيعه بود با تمام عقايد و مباني شيعه. او رواياتي از پيامبر اسلام (ص) در مورد امامت پيشوايان دوازده گانه نقل كرده است كه از آن جمله روايت زير است، او ميگويد: پيامبر اسلام (ص) فرمود:
«پيشوايان بعد از من به تعداد نقباي بنياسرائيل و حواري عيسي (ع) (12 نفر) است» (قاموس الرجال /10/165 )
او بر اثر همين شناخت صحيح در مسئلة رهبري و پيشوائي جهان اسلام و آگاهي از وصيت اكيد پيامبر (ص) در اين زمينه، پس از وفات پيامبر (ص) پيوسته در كنار علي (ع) بود، و در زمان خلافت آن حضرت نه تبليغات گمراه كنندة معاويه توانست عقيدة او را سست كند، و نه فتنههاي نهروان و جمل او را از پيروي علي (ع) بازداشت، بلكه مثل كوه استوار، در همة جبههها يعني در جنگ صفين و جمل و نهروان در ركاب اميرمؤمنان (ع) بود و جانانه ميجنگيد (الاستيعاب /4/162)
او در جريان جنگ جمل، به اميرمؤمنان (ع) عرض كرد:
« اين شمشير را پيامبر به دست من داده و مدتها در غلاف مانده است، اينك زمان آن فرا رسيده است كه آن را از نيام بيرون كشم و دمار از روزگار اين گروه ستگر (اهل جمل) درآورم»! (قاموس الرجال /10/165)
او نه تنها يك مرد نظامي لايق و وفادار بود، بلكه در كشور داري و ادارة امور اجتماعي نيز فردي شايسته و قابل اعتماد بود. به همين دليل، علي (ع) مدتي او را به فرمانداري شهر مكه منصوب نمود ولي بعداً اين پست را به « قثم بن عباس» واگذار فرمود (الاصابه /4/158)

: آية الله جعفر سبحاني
شخصيتهاي اسلامي شيعه ج 1 ـ 2

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.